Clinică.ro
Promovare Clinica privata, promovare clinica stomatologica, informatii medicale, promovare dentist, stiri medicale

Vitamine si minerale indispensabile in timpul sarcinii

Micronutrienti esentiali

0

Chiar daca ansamblul vitaminelor si mineralelor contribuie la buna functionare a corpului uman, stim cu totii ca 4 nutrienti sunt prioritari in cazul femeii insarcinate: acidul folic, fierul, calciul si vitamina D. Se numesc micronutrienti deoarece corpul nu ii foloseste decat cantitati mici. Joaca un rol esential in cursul tuturor etapelor a cresterii embrionului si fatului.

Micronutrienti esentiali:

Acid folic (Vitamina B9). Aceasta vitamina este extrem de importanta, mai ales in primul trimestru de sarcina. Acidul folic este extrem de util pentru formarea noilor tesuturi. De aceea, embrionul are nevoie de acid folic inca din primele zile. Contribuie, printre altele, la formarea celulelor de sange, a sistemului nervos si creierului. O carenta in acid folic poate duce la un retard de crestere, la o malformatie congenitala sau la o anomalie a tubului neural. Iata care sunt alimentele care contin acid folic – legumele verzi, leguminoasele si fructele portocalii.

Fierul se regaseste in globulele rosii ale sangelui. Acesta permite plamanilor sa transporte oxigenul in tot corpul si fatului, prin placenta. Femeile insarcinate au nevoie de mai mult fier deoarece volumul lor de sange creste. O carenta de fier poate provoca anemie. Femeia insarcinata trebuie sa consume alimente bogate in fier precum carne rosie, carne de pasare, peste si fructe de mare.

Calciul este in egala masura indispensabil deoarece fatul are nevoie de el pentru a fabrica scheletul. Este indispensabil in construirea dintilor si oaselor. Calciul contribuie si la mentinerea unei bune tensiuni arteriale in timpul sarcinii. Cele mai bogate alimente in calciu sunt produsele lactate, bauturile din soia, legumele verzi, leguminoasele si unele fructe (portocale, smochine sau mure).

Vitamina D actioneaza in tandem cu calciul. Permite asimilarea calciului si fixarea acestuia in oase. Participa la cresterea celulelor si la buna functionare a sistemului imunitar. Femeia insarcinata trebuie sa consume alimente imbogatite in Vitamina D precum laptele de vaca, unele bauturi din soia, unele iaurturi, margarina, lapte de capra, somon, ton rosu, sardine, ficat de vita sau galbenus de ou. Chiar daca numeroase sunt alimentele care contin Vitamina D, soarele este principala sursa de aceea ar trebui sa profiti din plin de el in perioada sarcinii.

Leave A Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Acest site folosește cookie-uri. Acceptați sau refuzați cookie-urile. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor referitoare la cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri. Pentru alte detalii, va rugam sa accesati pagina Politică de Confidențialitate.